Deze week heeft Jolanda Nijeboer (VVD) vragen gesteld aan het college over de veiligheid en communicatie naar aanleiding van het opnieuw plaatsen van een paal op het fietspad tussen de Valeriaan en de Botter. Enige tijd geleden stond hier een mechanische paal die naar beneden kon gaan bij calamiteiten.

Vanwege situaties waarbij hulpdiensten toch niet door konden rijden is toen besloten om direct de mechanische paal definitief weg te halen om zo de veiligheid te waarborgen. In het voorjaar van 2019 heeft er een reconstructie plaatsgevonden van de doorgang tussen Botter en Valeriaan waarbij er een fietspad is aangelegd. Omdat omwonenden last kregen van sluipverkeer over dit fietspad heeft de gemeente besloten hier een “flexibele kunststofpaal” neer te zetten. Fietsers en hulpverleners kunnen door deze maatregel gebruik blijven maken van deze doorsteek. Ook heeft de gemeente een 24-uurs dienst die bij calamiteiten dit paaltje weg kan halen.

Na vragen van Jolanda Nijeboer over de veiligheid door plaatsing van deze flexibele paal en over de communicatie naar inwoners toe, is er vandaag een persbericht door de gemeente uitgegaan en zullen omwonenden geïnformeerd worden middels een brief van de gemeente Nijkerk.

Categorieën: MobiliteitNieuws